ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Ρόκα (Eruca Sativa)

img

Πρόκειται για ποώδες, μονοετές φυτό των παραμεσόγειων περιοχών, που αυτοφύεται αλλά και σπέρνεται όλο το χρόνο, με φύλλα λογχοειδή, άμισχα στους τρυφερούς βλαστούς, άνθη λευκά και ύψος που φτάνει τα 70εκ. Ανήκει στο γένος Eruca της οικογένειας των Σταυρανθών (Brassicaceae) και χρησιμοποιείται ευρέως σε σαλάτες, σούπες και μαγειρευτά λόγω της έντονης αρωματικής, πιπεράτης και ελαφρώς πικρής γεύσης της. 
  Κατά την αρχαιότητα συνήθιζαν να χρησιμοποιούν τη ρόκα ως άρτυμα σε βρασμένα χόρτα, ενώ σύμφωνα με αναφορές του Διοσκουρίδη, όταν την κατανάλωναν σε μεγάλη ποσότητα, προκαλούσε ισχυρή σεξουαλική επιθυμία. Επιπλέον, ο σπόρος της εθεωρείτο πεπτικός, διουρητικός, ενώ πίστευαν πως διευκόλυνε τις κενώσεις του εντέρου και για το λόγο αυτό τον διατηρούσαν υπό τη μορφή δισκίων για πολύ καιρό, αφού τον μούλιαζαν πρώτα σε ξύδι και γάλα. 
Στα ρωμαϊκά χρόνια τη χρησιμοποιούσαν σαν παυσίπονο, ενώ όσοι επρόκειτο να υποστούν την τιμωρία του μαστιγώματος έπιναν ένα ποτήρι κρασί μέσα στο οποίο είχαν ρίξει ρόκα, ώστε να γίνονται πιο υποφερτοί οι πόνοι. 
Η ρόκα είναι λαχανικό με ελάχιστες θερμίδες, αλλά πλούσιο σε ζωτικές ουσίες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά εξαιρετικά ωφέλιμα για την υγεία. Περιέχει ισχυρές ενώσεις που θεωρείται πως προσφέρουν προστασία απέναντι σε διάφορες μορφές καρκίνου, που οφείλονται σε διαταραχές των οιστρογόνων, όπως προστάτης, καρκίνος του μαστού, του τραχήλου της μήτρας και των ωοθηκών. 
Τα φρέσκα φύλλα της ρόκας είναι επίσης πλούσια σε φολικό οξύ και βιταμίνες Α, C, Κ, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως θειαμίνη, νιασίνη, ριβοφλαβίνη και παντοθενικό οξύ. Σε μικρότερες ποσότητες περιέχει βασικά μέταλλα, όπως ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, μαγγάνιο, φώσφορο, χαλκό και σίδηρο. 
Η ρόκα διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνουν την υγεία του δέρματος και της όρασης. Θεωρείται πως βοηθά στην ενίσχυση του εγκεφάλου βελτιώνοντας τις μεταβολικές λειτουργίες του και επιβραδύνοντας με αυτό τον τρόπο την εξέλιξη της νόσου Alzheimer. 
Παράλληλα συμβάλλει στην υγιή διατήρηση των οστών προλαμβάνοντας την οστεοπόρωση, ενώ τα αντιοξειδωτικά που περιέχει συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού, θωρακίζοντάς το ανοσοποιητικό σύστημα απέναντι σε κρυολογήματα και ιώσεις Τέλος, αποτελεί μια καλή διαιτητική επιλογή, ευεργετική για τη διαχείριση του σωματικού βάρους, ενώ η συχνή κατανάλωσή της συμβάλλει δραστικά στη καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών προλαμβάνοντας τη γήρανση του δέρματος. Καταναλώστε την άφοβα σε διάφορες σαλάτες με ξηρούς καρπούς, λιαστές τομάτες, διάφορα φρούτα και τυριά, καθώς και σε σάλτσες ζυμαρικών και χορτόσουπες.


ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Ρόκα (Eruca Sativa)


ΠΗΓΗ: » www.alternativenaturally.com