ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Η θρεπτική αξία του Κρασιού

img

Η άμπελος υπήρχε ένα εκατομμύριο χρόνια προ Χριστού και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η καλλιέργειά της συμβάδισε με την εξάπλωση των πολιτισμών του μεσογειακού χώρου από την Μέση Ανατολή ως την Ελλάδα. 
Το κρασί, ευρέως διαδεδομένο από την αρχαιότητα, αποτελεί μέχρι σήμερα σπουδαίο πολιτισμικό, πολιτικό και οικονομικό παράγοντα για την Ελλάδα αλλά και για ολόκληρο τον κόσμο. Ως βασικό στοιχείο της διατροφής των αρχαίων Ελλήνων συμμετείχε σε όλα τα γεύματα της ημέρας. 
Ο Αθηναίος πριν βγει από το σπίτι του, με το θαμπό ακόμα φως της αυγής, έτρωγε κάτι. Το λιτό αυτό γεύμα λεγόταν «ακράτισμα».  Σε μέρη της Κρήτης ακόμα και μέχρι σήμερα βουτούν το παξιμάδι στο κρασί πριν ξεκινήσουν για τα χωράφια. Το μεσημεριανό ήταν επίσης λιτό και συνοδευόταν πάλι από λίγο κρασί, ενώ το κυριότερο γεύμα της ημέρας ήταν το δείπνο και το πιο ευχάριστο είδος δείπνου ήταν αναμφισβήτητα το συμπόσιο. Στις μέρες μας πλήθος μελετών, εργαστηριακών και επιδημιολογικών ερευνών, έδειξαν ότι η κατανάλωση του κρασιού σε μέτριες ποσότητες δρα ευνοϊκά στην υγεία και κυρίως στην πρόληψη παθογενειών του ανθρώπινου οργανισμού. Είναι συνδεδεμένο άμεσα με το μοντέλο της Μεσογειακής διατροφής, αφού κατέχει ειδική θέση στην πυραμίδα της. Οι ευεργετικές ιδιότητές του τονίζονται κατά το «Γαλλικό Παράδοξο», σύμφωνα με το οποίο μελέτες στον πληθυσμό της Γαλλίας έδειξαν ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού (ιδιαίτερα του κόκκινου ) σε καθημερινή βάση επιδρά ευεργετικά στην υγεία και κυρίως στην μείωση των καρδιοπαθειών και της στεφανιαίας νόσου. Περιέχει σημαντικά θρεπτικά συστατικά για τον άνθρωπο που ενισχύουν την φυσική, διανοητική και ψυχική κατάσταση του οργανισμού του. Τα συστατικά αυτά είναι η αλκοόλη, οι βιταμίνες, τα οξέα, τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία και οι πολυφαινόλες (τανίνες, ανθοκυάνες). 

Οι ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες του κρασιού όταν καταναλώνεται με μέτρο, είναι οι εξής


  • Μειώνει το επίπεδο των λιποπρωτεϊνών με χαμηλή πυκνότητα τα οποία αποτελούν τη λεγόμενη κακή χοληστερόλη (LDL). 
  • Αυξάνει το επίπεδο των λιποπρωτεϊνών με υψηλή πυκνότητα, τα οποία αποτελούν τη καλή χοληστερίνη (HDL). Μειώνει τα τριγλυκερίδια. 
  • Μειώνει την τάση ορισμένων αιμοπεταλίων να σχηματίζουν θρόμβους φράζοντας τις αρτηρίες της καρδιάς. 
  • Ελαττώνει την πιθανότητα ογκογένεσης στο πλάσμα του αίματος. 
  • Προστατεύει από εγκεφαλική αποπληξία (εγκεφαλικό), από το Alzheimer και το Parkinson. 
  • Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση έναντι διάφορων μορφών καρκίνου. Καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Έχει ισχυρή αντιμικροβιακή, αντιβακτηριδιακή και  αντιαλλεργική δράση. Βοηθάει στην καλύτερη πέψη των τροφών, ενώ αποτρέπει την εκδήλωση γαστρεντερικών μολύνσεων που προκαλούνται από βακτήρια. Αποτελεί πηγή ενέργειας για το συκώτι και σε μικρές ποσότητες δεν επηρεάζει την ηπατική λειτουργία. 
  • Μειώνει τον κίνδυνο για εκδήλωση του διαβήτη. 
  • Αυξάνει τον αριθμό των παλμών της καρδιάς, ενισχύει τη αναπνοή, και διευρύνει τα αγγεία του σώματος επιδρώντας θετικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα. 
  • Παρέχει προστατευτικό ρόλο στις γυναίκες που βρίσκονται σε εμμηνόπαυση καθώς αυξάνει το επίπεδο των οιστρογόνων. 
  • Δρα αγχολυτικά μειώνοντας το τυραννικό άγχος και το στρες. Μειώνει την πίεση αίματος εμποδίζοντας την εκδήλωση παθήσεων των οφθαλμών. 
  • Θεωρείται πολύ καλή άμυνα του οργανισμού απέναντι στην ραδιενέργεια.


ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Η θρεπτική αξία του Κρασιού


ΠΗΓΗ: » www.alternativenaturally.com