ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Έρευνα: Τρώγοντας σοκολάτα και πίνοντας κόκκινο κρασί καθυστερούμε την γήρανση

img

Mια ένωση στην μαύρη σοκολάτα και το κόκκινο κρασί, θα μπορούσε να βοηθήσει στην αναζωογόνηση των κυττάρων, σύμφωνα με μια επιστημονική ανακάλυψη.

Ερευνητές από τα Πανεπιστήμιο Exeter και Brighton έκαναν μια σημαντική ανακάλυψη για τη γήρανση και ανακάλυψαν έναν τρόπο ανανέωσης των ανενεργών κυττάρων.

Διαπίστωσαν ότι μπορούσαν να κάνουν τα κύτταρα να μοιάζουν και να συμπεριφέρονται σαν νεότερα κύτταρα.

Οι ερευνητές εφάρμοσαν ενώσεις που ονομάζονται ανάλογα ρεσβερατρόλης, που είναι χημικές ουσίες που βασίζονται σε μια ουσία που υπάρχει στο κόκκινο κρασί, την μαύρη σοκολάτα, τα κόκκινα σταφύλια και τα βατόμουρα.

Η ανακάλυψη βασίζεται σε προηγούμενα ευρήματα της ίδιας επιστημονικής ομάδας που έδειξε ότι ορισμένα γονίδια που ονομάζονται παράγοντες συρραφής απενεργοποιούνται καθώς γερνάμε – υπάρχουν πάνω από 100 τέτοια γονίδια.

Μέσα σε λίγες ώρες θεραπείας, τα γηρασμένα κύτταρα άρχισαν να διαιρούνται και είχαν μακρύτερα τελομερή – τα «κορδόνια» στα χρωμοσώματα τα οποία μικραίνουν καθώς μεγαλώνουμε.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει σε θεραπείες που θα βοηθήσουν τον κόσμο να γερνάει καλύτερα και χωρίς πολλά εκφυλιστικά προβλήματα.

Ένας από τους λόγους που γινόμαστε περισσότερο επιρρεπείς σε ασθένειες καθώς γερνάμε είναι ότι οι ιστοί μας συσσωρεύουν γηρασμένα κύτταρα, που είναι ζωντανά αλλά δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε.

Οι παράγοντες συρραφής εξασφαλίζουν την σωστή λειτουργία των κυττάρων, αλλά καθώς μεγαλώνουμε αρχίζουν να υπολειτουργούν ή να μην λειτουργούν καθόλου.

Η καθηγήτρια Λόρνα Χάρις από το πανεπιστήμιο Exeter δήλωσε: «Πρόκειται για ένα πρώτο βήμα στην προσπάθεια να κάνουμε τους ανθρώπους να ζουν κανονικά και με υγεία για όλη τους τη ζωή. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η χρήση ορισμένων μορίων για την ενεργοποίηση γονιδίων που έχουν “σβήσει” καθώς μεγαλώνουμε παρέχει ένα μέσο αποκατάστασης της λειτουργίας τους.»

Η Δρ. Εύα Λατόρε, ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Exeter, που συμμετείχε στα πειράματα, είπε ότι εξεπλάγη από την έκταση και την ταχύτητα των αλλαγών στα κύτταρα. «Όταν έβλεπα μερικά από τα κύτταρα στο πιάτο της καλλιέργειας να αναζωογονούνται, δεν μπορούσα να το πιστέψω. Τα παλιά κύτταρα έμοιαζαν με νεαρά κύτταρα, ήταν σαν μαγεία. Επαναλάβαμε τα πειράματα αρκετές φορές και σε κάθε περίπτωση τα κύτταρα αναζωογονήθηκαν. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη από τα αποτελέσματα και τις δυνατότητες αυτής της έρευνας.»

ΠΗΓΗ: » tilestwra.gr